Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – Identiteit van de ondernemer

Gold Horeca Equipment B.V..;

Atoomweg 494, 3542AB Utrecht

Telefoonnummer: 030 785 9823

E-mailadres:info@goldequipment.nl

KvK-nummer: 80610722

Btw-identificatienummer: NL861735080B01

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke offerte en elke overeenkomst tussen Gold Horeca Equipment  en Koper. Hier kan enkel van worden afgeweken indien Koper dit uitdrukkelijk en schriftelijk met Gold Horeca Equipment  is overeengekomen. Gold Horeca Equipment  wijst op voorhand een beroep op de eigen inkoopvoorwaarden af, tenzij de toepasselijkheid van deze inkoopvoorwaarden uitdrukkelijk en schriftelijk door Gold Horeca Equipment  aan Koper wordt bevestigd.
  2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met Gold Horeca Equipment , voor de uitvoering van diensten waarbij door Gold Horeca Equipment  derden dienen te worden betrokken.
  3. De toepasselijkheid van eventuele inkoop­ of andere voorwaarden van Koper wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  4. Voordat de overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan Koper beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Gold Horeca Equipment  voordat de overeenkomst wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij Gold Horeca Equipment  zijn in te zien en dat zij op verzoek van Koper zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  5. Indien de overeenkomst elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan Koper ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door Koper op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal, voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van Koper langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  6. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het vijfde en zesde lid van overeenkomstige toepassing en kan Koper zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  7. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn verklaard of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen in deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Koper en Gold Horeca Equipment  zullen alsdan in overleg gaan teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen.
  8. Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden ‘naar de geest’ van deze bepalingen.
  9. Indien zich tussen Koper en Gold Horeca Equipment  een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  10. Indien Gold Horeca Equipment  niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Gold Horeca Equipment  in enigerlei het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen.
  11. Wij leveren aan de zakelijke markt. Particulieren kunnen bij ons bestellen, maar hier gelden zakelijke voorwaarden. Zo worden onder andere de verzendkosten niet vergoed bij retourneren.

Artikel 3 – Offertes en aanbiedingen

  1. Indien een offerte of aanbieding van Gold Horeca Equipment  een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in de offerte of aanbieding vermeld.
  2. Een offerte of aanbieding vervalt indien het product waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is.
  3. Binnen onze aanbiedingen, catalogi, voorraadlijsten, circulaire en andere reclamemateriaal vermelde maten, gewichten en technische gegevens, alsmede daarbij ingegeven tekeningen en afbeeldingen gelden slechts bij benadering en zijn vrijblijvend, tenzij door Gold Horeca Equipment  ter zake een van de voorstaande elementen uitdrukkelijk en schriftelijk een garantie is verstrekt.
  4. Alle door Gold Horeca Equipment  gedane offertes en aanbiedingen worden vrijblijvend verricht. Een overeenkomst met Gold Horeca Equipment  komt pas tot stand nadat Gold Horeca Equipment  dit schriftelijk dan wel per e-mail heeft bevestigd, dan wel vanaf het tijdstip waarop Gold Horeca Equipment  van start is gegaan met het uitvoeren van haar verplichtingen.
  5. Gold Horeca Equipment  is niet gebonden aan haar offerte of aanbieding, indien Koper redelijkerwijs kan begrijpen dat de offerte of aanbieding, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of fout bevat. Dit geldt zowel voor offertes (papier en/of e-mail) als mede aanbiedingen op de website www.goldequipment.nl of websites van leveranciers van Gold Horeca Equipment .
  6. De in een offerte of aanbieding vermelde prijzen zijn exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege, eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, daaronder begrepen reis- en verblijf-, verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven.
  7. De door Gold Horeca Equipment  getoonde prijzen zijn in die zin vrijblijvend, dat zij gebaseerd zijn op de op dat tijdstip geldende fabrieksprijzen, koersen van buitenlandse valuta, invoerrechten en daarmee gelijk te stemmen heffingen, margeregelingen, vrachten, verzekeringstarieven, belastingen en andere dergelijke factoren. Indien voordat levering heeft plaatsgevonden in één of meer van de voorgenoemde factoren wijzigingen optreden, is Gold Horeca Equipment  bevoegd overeengekomen prijzen evenredig aan de stijging van één of meer van de genoemde factoren aan te passen. Tenzij anders aangegeven, worden de prijzen per stuk en exclusief 21% omzetbelasting en overige op de verkoop en levering van de overheidslasten vermeld.
  8. Indien de aanvaarding (al dan niet op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte of de aanbieding opgenomen aanbod, dan is Gold Horeca Equipment  hiervoor niet aansprakelijk. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Gold Horeca Equipment  anders aangeeft.
  9. Prijswijzigingen en fouten voorbehouden.
  10. Een samengestelde prijsopgave verplicht Gold Horeca Equipment  niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige orders.
  11. De laagste prijsgarantie van Gold Horeca Equipment  is van toepassing als voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:
  • Het product moet van officiële herkomst zijn;
  • Alléén van toepassing op door Gold Horeca Equipment  geselecteerde Nederlandse horecagroothandels (een buitenlandse firma met een .nl website valt daarmee niet onder de geselecteerde horecagroothandel);
  • De service- en garantievoorwaarden dienen gelijk te zijn aan die van Gold Horeca Equipment ;
  • De aanvraag voor of het verzoek tot toepassing van de laagste prijsgarantie moet worden gedaan voordat de bestelling voor betreffend artikel wordt geplaatst;
  • De prijs moet door ons te controleren zijn. De laatste prijscheck wordt gedaan door personeel van Gold Horeca Equipment ;
  • Het artikel moet duidelijk geprijsd zijn;
  • Het artikel moet uit voorraad leverbaar zijn;
  • Niet geldig op occasions, outlet modellen en pre-orders.

Artikel 4 – Overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand na aanvaarding door Koper van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden en op het moment dat dit door Gold Horeca Equipment  schriftelijk of per e-mail is bevestigd.
  2. De overeenkomst tussen Gold Horeca Equipment  en Koper wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen onderling uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
  3. Bestellingen worden slechts behandeld nadat de bestelprocedure zoals vermeld op de website www.goldequipment.nl volledig is doorlopen. Voor misverstanden, verminkingen, vertragingen of niet behoorlijk overkomen van bestellingen en mededelingen ten gevolge van het gebruik van internet of enig ander communicatiemiddel in het verkeer tussen Gold Horeca Equipment  en haar kopers, dan wel tussen Gold Horeca Equipment  en derden, voor zover dit betrekking heeft op de door Koper bij Gold Horeca Equipment  gedane bestelling, is Gold Horeca Equipment  nimmer aansprakelijk, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld zijdens Gold Horeca Equipment .
  4. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Gold Horeca Equipment  passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt zij voor een veilige webomgeving. Indien Koper de bestelling elektronisch kan betalen, zal Gold Horeca Equipment  daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  5. Indien voor het voltooien van bepaalde diensten of voor de levering van bepaalde producten een termijn is overeengekomen of opgegeven, dan is dit slechts bij benadering. Dit is nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient de Koper Gold Horeca Equipment  derhalve schriftelijk in gebreke te stellen. Gold Horeca Equipment  dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de overeenkomst. Indien Gold Horeca Equipment  haar levertijden niet kan nakomen vanwege een omstandigheid die geen oorzaak vindt in enig handelen of nalaten van Gold Horeca Equipment , maar het gevolg is van een van buitenkomende oorzaak, waaronder begrepen maar niet uitsluitend het niet of niet tijdig kunnen leveren vanwege het uitblijven van levering door de leveranciers van Gold Horeca Equipment , dan geldt dit als overmacht. De levertijd zal in die omstandigheden worden verlengd met een tijdsduur gelijk aan die van het voortduren van de vertragende omstandigheden. Behoudens grove schuld dan wel opzet van Gold Horeca Equipment  geeft overschrijding van de levertijd aan de koper niet het recht op gehele of gedeeltelijke ontbinding van de met Gold Horeca Equipment  gesloten overeenkomst. Indien ondanks het vorenstaande aflevering niet binnen zes maanden na het aanvaarden van de overeenkomst heeft plaatsgevonden, hebben beide partijen het recht de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden.
  6. Indien Gold Horeca Equipment  gegevens behoeft van de Koper voor de uitvoering van de overeenkomst, vangt de uitvoeringstermijn niet eerder aan dan nadat de Koper deze gegevens juist en volledig aan Gold Horeca Equipment  ter beschikking heeft gesteld.
  7. Levering geschiedt af bedrijf van Gold Horeca Equipment . Koper is verplicht de producten of diensten af te nemen op het moment dat deze hem ter beschikking worden gesteld op het opgegeven adres. Indien Koper afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, is Gold Horeca Equipment  gerechtigd de zaken op te slaan voor rekening en risico van Koper. Alle aanvullende kosten, waaronder in ieder geval de opslagkosten, komen voor rekening van Koper.
  8. Het risico op tenietgaan en/of achteruitgang van de door Gold Horeca Equipment  geleverde producten gaat over op de koper nadat Gold Horeca Equipment  de producten op het in de opdrachtbevestiging bepaalde afleveradres heeft afgeleverd.
  9. Gold Horeca Equipment  heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten uitvoeren door derden.
  10. Gold Horeca Equipment  is gerechtigd de overeenkomst in verschillende fasen uit te voeren en het aldus uitgevoerde gedeelte afzonderlijk te factureren.
  11. Indien de overeenkomst in fasen wordt uitgevoerd kan Gold Horeca Equipment  de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten totdat Koper de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.
  12. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, dan zullen Gold Horeca Equipment  en Koper tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan. Indien de aard, omvang of inhoud van de overeenkomst, al dan niet op verzoek of aanwijzing van Koper, van de bevoegde instanties et cetera, wordt gewijzigd en de overeenkomst daardoor in kwalitatief en / of kwantitatief opzicht wordt gewijzigd, dan kan dit ook consequenties hebben voor hetgeen oorspronkelijk overeengekomen werd. Daardoor kan het oorspronkelijk overeengekomen bedrag worden verhoogd of verlaagd. Gold Horeca Equipment  zal daarvan zoveel als mogelijk vooraf prijsopgaaf doen. Door een wijziging van de overeenkomst kan voorts de oorspronkelijk opgegeven termijn van uitvoering worden gewijzigd. Koper aanvaardt de mogelijkheid van wijziging van de overeenkomst, daaronder begrepen de wijziging in prijs en uitvoeringstermijn.
  13. Indien de overeenkomst wordt gewijzigd, daaronder begrepen een aanvulling, dan is Gold Horeca Equipment  gerechtigd om daaraan eerst uitvoering te geven nadat daarvoor akkoord is gegeven door de binnen Gold Horeca Equipment  bevoegde persoon en Koper akkoord is gegaan met de voor de uitvoering opgegeven prijs en andere voorwaarden, daaronder begrepen het alsdan te bepalen tijdstip waarop daaraan uitvoering zal worden gegeven. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde overeenkomst levert geen wanprestatie van Gold Horeca Equipment  op en is voor Koper evenmin grond om de overeenkomst te beëindigen. Zonder daarmee in gebreke te komen, kan Gold Horeca Equipment  een verzoek tot wijziging van de overeenkomst weigeren, indien dit in kwalitatief en / of kwantitatief opzicht gevolg zou kunnen hebben voor bijvoorbeeld de in dat kader te verrichten werkzaamheden of te leveren producten.
  14. Indien Koper in gebreke mocht komen in de deugdelijke nakoming van hetgeen waartoe hij jegens Gold Horeca Equipment  gehouden is, dan is Koper aansprakelijk voor alle schade (daaronder begrepen alle kosten) aan de zijde van Gold Horeca Equipment  die direct of indirect daardoor zijn ontstaan.
  15. Indien Gold Horeca Equipment  met Koper een vaste prijs overeenkomt, dan heeft Gold Horeca Equipment  niettemin te allen tijde het recht om deze prijs te verhogen zonder dat Koper in dat geval gerechtigd is om de overeenkomst om die reden te ontbinden, indien de prijsverhoging voortvloeit uit een bevoegdheid of verplichting ingevolge de wet of regelgeving of haar oorzaak vindt in een stijging van de prijs van grondstoffen, lonen et cetera of op andere gronden die bij het aangaan van de overeenkomst redelijkerwijs niet voorzienbaar waren.
  16. Indien de prijsverhoging anders dan als gevolg van een wijziging van de overeenkomst meer bedraagt dan 10% en plaatsvindt binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst, dan komt uitsluitend Koper een beroep toe op titel 5 afdeling 3 van Boek 6 BW gerechtigd de overeenkomst door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij Gold Horeca Equipment  alsnog bereid is om de overeenkomst op basis van de oorspronkelijk overeengekomen prijs uit te voeren, of indien de prijsverhoging voortvloeit uit een bevoegdheid of een op Gold Horeca Equipment  rustende verplichting ingevolge de wet of indien bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.
  17. Gold Horeca Equipment  kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of Koper aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst. Indien Gold Horeca Equipment  op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of speciale voorwaarden aan de uitvoering te verbinden.
  18. Het annuleren van een met Gold Horeca Equipment  gesloten overeenkomst kan slechts plaatsvinden na uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van Gold Horeca Equipment . Koper is alsdan aansprakelijk voor alle voor Gold Horeca Equipment  hieruit voortvloeiende schade en kosten en is verplicht deze kosten aan Gold Horeca Equipment  te vergoeden.
  19. Bij annulering van een order, ongeacht of deze al dan niet is geleverd, is Gold Horeca Equipment  gerechtigd 35% van het complete aankoopbedrag (incl. eventuele verzend-, installatie- en overige bijkomende kosten) aanvullend in rekening te brengen, in aanvulling op de in het vorige punt bedoelde schade en kosten.
  20. De optionele dienst voor het kosteloos meenemen van oude apparatuur geldt alleen bij aanschaf en levering van een nieuw product en is alleen van toepassing op professionele apparatuur van eenzelfde type of met eenzelfde functie als het nieuwe product, zolang deze dienst bij betreffend product op onze website als optie is aangeboden. Het oude apparaat dient intact, schoon en veilig te vervoeren te zijn, waarbij het alleen kan worden meegenomen indien het klaarstaat op de locatie waar de chauffeur conform de leveringsvoorwaarden het nieuwe product zal afleveren (bijvoorbeeld eerste drempel/deur op de begane grond).

 

Artikel 5 – Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging

  1. Gold Horeca Equipment  is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien:
  • Koper de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt;
  • Gold Horeca Equipment  na het aanvaarden van de overeenkomst omstandigheden ter kennis komt die op goede grond te vrezen geven dat Koper de verplichtingen niet zal nakomen;
  • Koper bij het sluiten van de overeenkomst is verzocht om zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen voortvloeiend uit de overeenkomst en deze zekerheid onvoldoende is of uitblijft;
  • Indien door de vertraging aan de zijde van de Koper niet langer van Gold Horeca Equipment  kan worden verwacht dat zij de overeenkomst tegen de oorspronkelijk overeengekomen condities zal nakomen.
  1. Voorts is Gold Horeca Equipment  bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of indien er zich anderszins omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van Gold Horeca Equipment  kan worden verwacht.
  2. Indien de overeenkomst wordt ontbonden, zijn alle vorderingen van Gold Horeca Equipment  op Koper per direct opeisbaar. Indien Gold Horeca Equipment  de uitvoering van de verplichtingen opschort, behoudt zij haar aanspraken uit de wet en overeenkomst.
  3. Indien Gold Horeca Equipment  tot opschorting of ontbinding overgaat, is zij op geen enkele wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten van Koper die hieruit voortvloeien.
  4. Indien de ontbinding aan Koper toerekenbaar is, is Gold Horeca Equipment  gerechtigd een vergoeding van de schade, daarbij inbegrepen de kosten, die direct en indirect daardoor zijn ontstaan te ontvangen van Koper.
  5. Indien Koper zijn uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet nakomt en daarmee ontbinding rechtvaardigt, dan is Gold Horeca Equipment  bevoegd de overeenkomst terstond en met onmiddellijke ingang te ontbinden zonder enige verplichting harerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling, terwijl Koper, uit hoofde van wanprestatie, wél tot schadevergoeding of schadeloosstelling verplicht is.
  6. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door Gold Horeca Equipment , zal Gold Horeca Equipment  in overleg met Koper zorgdragen voor overdracht van de nog uit te voeren werkzaamheden aan derden. Dit geldt niet als de opzegging aan Koper toerekenbaar is. Indien de overdracht van de werkzaamheden extra kosten voor Gold Horeca Equipment  met zich meebrengt, dan worden deze aan Koper in rekening gebracht. Koper is gehouden deze kosten binnen de daarvoor gestelde termijn te voldoen, tenzij Gold Horeca Equipment  anders aangeeft.
  7. In geval van liquidatie, (aanvrage van) surséance van betaling of faillissement, beslaglegging – indien en voor zover het beslag niet is opgeheven binnen drie maanden – ten laste van Koper, schuldsanering of een andere omstandigheid waardoor Koper niet langer vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, is Gold Horeca Equipment  bevoegd om de overeenkomst terstond en met onmiddellijke ingang op te zeggen dan wel de order of overeenkomst te annuleren, zonder enige verplichting harerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling. De vorderingen van Gold Horeca Equipment  op Koper zijn in dat geval per direct opeisbaar.
  8. Indien Koper een geplaatste bestelling geheel of gedeeltelijk annuleert, dan zullen de daarvoor bestelde of gereedgemaakte producten of diensten, vermeerdert met de eventuele aan-, afvoer- en afleveringskosten daarvan en de voor de uitvoering van de overeenkomst gereserveerde arbeidstijd, integraal voor rekening van Koper komen.

Artikel 6 – Overmacht

  1. Gold Horeca Equipment  is gerechtigd de nakoming van haar verplichtingen op te schorten, indien er sprake is van een omstandigheid die niet te wijten is aan haar schuld en die noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
  2. Indien er sprake is van een omstandigheid die niet te wijten is aan Gold Horeca Equipment , is er sprake van overmacht. Dit is onder andere het geval als leveranciers van Gold Horeca Equipment  niet of niet tijdig aan verplichtingen voldoen of bij brand, een aardbeving, extreme weersomstandigheden, wegblokkades, werkonderbrekingen, stakingen en import- of handelsbeperkingen.
  3. Als Gold Horeca Equipment  het nakomen van haar verplichtingen bij overmacht na zes maanden nog niet is nagekomen of blijkt dat nakoming onmogelijk is, dan kan de overeenkomst door zowel Gold Horeca Equipment  als Koper worden ontbonden voor dat deel dat niet is nagekomen. Beide partijen hebben in dat geval geen recht op vergoeding.
  4. Voor zoveel Gold Horeca Equipment  ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Gold Horeca Equipment  gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. Koper is gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst.

Artikel 7 – Retourneren en Annuleren

  1. Koper dient de goederen ongeopend en ongebruikt binnen 14 werkdagen na ontvangst van het door Gold Horeca Equipment  aangeleverde retournummer en voor eigen rekening en risico, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen, aan Gold Horeca Equipment  retour te zenden. Retourzending dient altijd op dezelfde/vergelijkbare wijze te geschieden als de initiële levering en voorzien van voldoende beschermende materialen. Zo dienen op pallet geleverde producten bijvoorbeeld ook op pallet retour gezonden te worden.
  2. Retourverzoeken dienen in alle gevallen eerst schriftelijk aan Gold Horeca Equipment  gemeld te worden (binnen 14 dagen na levering), voordat tot retour verzending wordt overgegaan.
  3. Bij zakelijke klanten/bestellingen wordt bij het retourneren of annuleren van een product 30% van het aankoopbedrag in rekening gebracht, waarbij Gold Horeca Equipment  het recht behoudt eventuele aanvullende transport- of servicekosten in rekening te brengen. Uitgezonderd zijn maatwerk, outlet producten en producten die geen voorraadproduct zijn. In dat geval kan niet worden geannuleerd en nemen wij niets retour.
  4. Producten welke bij afhaal liggend vervoerd worden nemen we niet retour.
  5. Consumenten hebben het recht om product(en) binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden te retourneren. Zij ontvangen het volledige aankoopbedrag retour. Uitgezonderd zijn maatwerk, outlet producten en producten die geen voorraadproduct zijn. In dat geval nemen we niets retour.
  6. Eventuele gemaakte of te maken (verzend)kosten worden bij een retournering niet vergoed.
  7. Gold Horeca Equipment  zal zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 30 dagen na ontvangst van de retourzending het in behandeling nemen en indien van toepassing het door Koper aan haar betaalde bedrag terug storten, minus eventuele annuleringskosten.
  8. Gold Horeca Equipment  neemt producten alleen retour als deze ongeopend in de originele verpakking zitten (compleet en onbeschadigd). Wanneer producten met gebruikssporen of enige andere vorm van schade worden ontvangen, behoudt Gold Horeca Equipment  zich het recht de retournering te weigeren en/of aanvullende kosten in rekening te brengen.
  9. Wanneer een bestelling bij (poging tot) levering wordt geweigerd of op enige andere wijze niet wordt geaccepteerd of niet kan worden afgeleverd, zijn hierop de voorwaarden voor retourneren en annuleren van toepassing.

Artikel 8 – Garantie en reclamaties

  1. De door Gold Horeca Equipment  te leveren producten en uit te voeren diensten voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan op het moment van levering redelijkerwijs gesteld kunnen worden en waarvoor zij bij normaal gebruik in Nederland en Belgie bestemd zijn. De in dit artikel genoemde garantie is van toepassing op producten en diensten die bestemd zijn voor gebruik binnen Nederland en Belgie. Bij gebruik buiten Nederland en Belgie dient Koper zelf te verifiëren of het gebruik daarvan voor aldaar geschikt is en of de producten of diensten voldoen aan de voorwaarden die daaraan gesteld worden.
  2. De in het voorgaande lid genoemde garantie geldt voor een periode van twaalf maanden na levering, tenzij uit de aard van het geleverde anders voortvloeit of partijen anders zijn overeengekomen. Indien de door Gold Horeca Equipment  verstrekte garantie een product betreft dat door een derde is geproduceerd, dan is de garantie beperkt tot de door de producent van het product daarvoor verstrekte garantie, tenzij anders wordt vermeld.
  3. Koper komt geen beroep op de garantieverplichting van Gold Horeca Equipment  toe indien een gebrek is ontstaan als gevolg van of voortvloeit uit onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik van het product of gebruik na de houdbaarheidsdatum, onjuiste opslag of onderhoud door Koper en/of door derden wanneer, zonder schriftelijke toestemming van Gold Horeca Equipment , Koper of derden wijzigingen aan het product hebben aangebracht dan wel hebben getracht aan te brengen, andere zaken aan het product werden bevestigd die daaraan niet bevestigd dienen te worden of indien deze werden ver- of bewerkt op een andere dan de voorgeschreven wijze. Koper kan evenmin aanspraak op garantie doen indien het gebrek is ontstaan door of het gevolg is van omstandigheden waar Gold Horeca Equipment  geen invloed op kan uitoefenen, daaronder begrepen weersomstandigheden (zoals bijvoorbeeld doch niet uitsluitend, extreme regenval of temperaturen) et cetera.
  4. Het assortiment van Gold Horeca Equipment  is bestemd voor professioneel (horeca-)gebruik en niet bedoeld voor particulier (thuis-)gebruik. Gold Horeca Equipment  is daarmee niet aansprakelijk voor het niet voldoen van producten aan (verwachtingen met betrekking tot) particulier (thuis-)gebruik, met inbegrip van maar niet beperkt tot zaken als geluidsproductie, benodigdheden en toebehoren, stoomvoorziening, onderhoud en dergelijke.
  5. Tenzij expliciet anders vermeld, is het assortiment van Gold Horeca Equipment  bestemd voor gebruik in geïsoleerde binnenruimten met een gangbaar binnenklimaat. Het assortiment is niet bestemd voor plaatsing en/of gebruik in (ongeïsoleerde) ruimten als schuren, garages et cetera.
  6. Koper is gehouden het geleverde bij levering te (doen) onderzoeken op schade en gebreken, waarbij geconstateerde schades en/of gebreken op de pakbon vermeld dienen te worden.
  7. Indien later melding wordt gemaakt van een gebrek dan het bepaalde in het voorgaande lid, dan heeft Koper geen recht meer op herstel, vervanging of schadeloosstelling.
  8. Indien Koper tijdig reclameert, schort dit zijn betalingsverplichting niet op. Koper blijft in dat geval ook gehouden tot afname en betaling van de overigens bestelde producten.
  9. Indien vaststaat dat een product gebrekkig is en dienaangaande tijdig is gereclameerd, dan zal Gold Horeca Equipment  het gebrekkige product binnen redelijke termijn na retourontvangst daarvan dan wel na schriftelijke kennisgeving ter zake van het gebrek door Koper (indien retournering redelijkerwijze niet mogelijk is), ter keuze van Gold Horeca Equipment , vervangen of zorgdragen voor herstel van het product dan wel een vervangende vergoeding daarvoor aan Koper voldoen. In geval van vervanging is Koper gehouden om het te vervangen product aan Gold Horeca Equipment  te retourneren en het eigendom daarover aan Gold Horeca Equipment  te verschaffen, tenzij Gold Horeca Equipment  anders aangeeft.
  10. Producten kunnen slechts na voorafgaande schriftelijke toestemming van Gold Horeca Equipment worden geretourneerd.
  11. Op producten tot € 1000 (excl. BTW) of met een formaat tot 950x950x950mm (excl. verpakking) is Carry-In garantie van toepassing.
  12. Indien de reclamatie verkeerd geleverde of verkeerd verpakte producten, dan wel producten die beschadigd zijn afgeleverd betreft, dient Koper zijn schriftelijke reclamatie altijd te doen vergezellen van de betrokken paklijst en het door Gold Horeca Equipment  geleverde retournummer. Reclamatie is slechts geldig indien de verpakking nog in de oorspronkelijke staat verkeert.
  13. Door Gold Horeca Equipment  worden nimmer verregaandere verplichtingen aanvaard, respectievelijk garanties verleend, dan de verplichting tot het, naar keuze van Gold Horeca Equipment , repareren dan wel vervangen dan wel crediteren, van de door Gold Horeca Equipment  geleverde producten waaraan enig gebrek kleeft.
  14. Indien wordt vastgesteld dat een klacht ongegrond is, dan komen de kosten die daardoor zijn ontstaan, daaronder begrepen de onderzoekskosten, aan de zijde van Gold Horeca Equipment  daardoor gevallen, integraal voor rekening van Koper.
  15. Wij willen u graag herinneren aan het belang van het correct in gebruik nemen van uw koel- en vriesapparatuur. Het is van cruciaal belang dat deze apparaten 24 uur lang onaangeroerd blijven en rusten voordat ze in gebruik worden genomen. Deze periode van rust stelt de apparatuur in staat om zich optimaal aan te passen aan de omgeving en zorgt ervoor dat deze naar behoren functioneert gedurende de gehele levensduur.

Wij willen u erop wijzen dat het niet naleven van deze rustperiode kan resulteren in het vervallen van de garantie op uw koel- en vriesapparatuur. We begrijpen dat het verleidelijk kan zijn om uw nieuwe apparatuur direct in gebruik te nemen, maar het volgen van deze eenvoudige richtlijn zal ervoor zorgen dat uw investering de beste prestaties levert en duurzaam blijft.

  1. Na verloop van de garantietermijn zullen alle kosten voor herstel of vervanging, inclusief administratie-, verzend- en voorrijdkosten, aan Koper in rekening worden gebracht.
  2. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens Gold Horeca Equipment  en de door Gold Horeca Equipment  bij de uitvoering van een overeenkomst betrokken derden, twaalf maanden.
  3. Gold Horeca Equipment  is nimmer gehouden schade te vergoeden, indien producten zijn geleverd onder fabrieks- of importeursgarantie. Afhandeling van een beroep op de garantie is in dat geval geheel ter beoordeling van de betrokken fabrikant of importeur.
  4. Op gebruikte apparatuur, onderdelen en plaatsingen geldt nimmer garantie.
  5. Bij een openstaande factuur verlenen wij geen garantie totdat deze is voldaan.
  6. Onderdelen welke vallen onder normale gebruiksslijtage zoals bv. thermokoppels, deurrubbers, verlichting, branders van döner en shoarma apparatuur, zeepslangen van doseerpompen, en zwenkwielen zijn uitgesloten van enige garantie.
  7. Bij producten of toebehoren die kunnen worden geprogrammeerd en/of ingesteld, is Koper verantwoordelijk voor uitvoering hiervan, waarbij te allen tijde meegeleverde of (online) beschikbare handleidingen en overige instructies van de fabrikant/leverancier dienen te worden opgevolgd. Indien hierbij onjuist is gehandeld, komt garantie in dezen te vervallen.
  8. Garantie vervalt als er sprake is van vernieling, vervuiling en/of verkalking.
  9. De garantie op een product of dienst is niet overdraagbaar.
  10. Bij vaatwassers, koel/vriesunits (wand/plafond/split), elektrisch apparatuur waaraan geen stekker is gemonteerd en gasapparatuur dient de apparatuur, om aanspraak te kunnen maken op de garantie, te worden aangesloten, geïnstalleerd en volledig en naar behorend werkend te worden achtergelaten door een erkend installatiebedrijf. Bij het claimen van garantie moet Koper de installatienota of -werkbon kunnen overleggen.
  11. Op koel- en vriescellen, al dan niet i.c.m. koel-/vriesunit(s), is uitsluitend volledige garantie van toepassing indien deze door of in opdracht van Gold Horeca Equipment  worden geplaatst/geïnstalleerd. Indien dat niet het geval is, is alleen garantie op onderdelen van toepassing.
  12. Bij koelingen geldt dat eventuele schade, aantasting, verkorte levensduur en andere defecten of problemen, veroorzaakt door zouten en/of zuren uit onverpakte voedingsmiddelen en artikelen, met inbegrip van maar niet beperkt tot vis, niet onder de garantie vallen.
  13. Onderdelen vallen niet onder garantie.
  14. Afzuiging en toebehoren, met inbegrip van maar niet beperkt tot afzuigkappen (met en zonder motor), afzuigmotoren en luchtfilterkasten, dienen te allen tijde te worden geplaatst, aangesloten en geïnstalleerd door een erkend installateur. Om aanspraak te maken op (fabrieks-)garantie dient Koper een installatienota of -werkbon te kunnen overleggen.
  15. Garantie vervalt als er geen periodiek onderhoud wordt gepleegd, zoals bijvoorbeeld doch niet uitsluitend het reinigen van condensors en branders en het vervangen van slijtage onderdelen zoals thermokoppels en zeepslangen.
  16. Het (met regelmaat) verplaatsen van producten/apparatuur of het plaatsen van producten/apparatuur in mobiele horecagelegenheden (o.a. foodtrucks, etc.) kan invloed hebben op de levensduur van onze artikelen. Frequent vervoer kan negatieve effecten hebben op (gevoelige) onderdelen in horeca-apparatuur. In geval van gebruik waarbij een product/apparaat (met regelmaat) wordt verplaatst, vervalt enige aanspraak op garantie.
  17. Koel- en vriescellen dienen binnen geplaatst te worden. De klant is vrij om het buiten te (laten) plaatsen, echter vervalt dan de garantie.
  18. Indien de koel- en vriescellen door de klant zelf worden geinstalleerd kan een monteur bij een storing vaststellen dat het niet deugdelijk is geinstalleerd en dat daarom de garantie vervalt.
  19. Indien koel- en vriescellen na installatie op een later moment gedemonteerd en opnieuw gemonteerd worden, al dan niet op een andere locatie, vervalt elke vorm van garantie.
  20. Gold Horeca Equipment  geeft geen garantie op losse onderdelen die bij ons besteld zijn. Ook neemt Gold Horeca Equipment  geen onderdelen retour als het onderdeel niet geschikt is voor het apparaat of om andere redenen.
  21. Indien de reclamatie verkeerd geleverde of verkeerd verpakte producten, dan wel producten die beschadigd zijn afgeleverd betreft, dient Koper zijn schriftelijke reclamatie altijd te doen vergezellen van de betrokken paklijst en het door Gold Horeca Equipment  geleverde retournummer.
  22. Reclamatie is slechts geldig indien de verpakking nog in de oorspronkelijke staat verkeert en de bestelling, inclusief onderdelen daarvan, nog niet zijn ontdaan van beschermingsmiddelen, met inbegrip van maar niet beperkt tot beschermingsfolie.
  23. Koper vrijwaart Gold Horeca Equipment  voor alle schade, welke voor Gold Horeca Equipment  mocht ontstaan als gevolg van vorderingen die derden in verband met de door Gold Horeca Equipment  aan koper geleverde goederen mochten verkrijgen.

Artikel 9 – Levering en uitvoering

  1. Gold Horeca Equipment  zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat Koper aan Gold Horeca Equipment  kenbaar heeft gemaakt.
  3. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Gold Horeca Equipment  tot het moment van bezorging aan Koper of een vooraf aangewezen en aan Gold Horeca Equipment  bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  4. Weergegeven voorraden en levertijden zijn te allen tijde indicatief. Gold Horeca Equipment  kan in geen geval verantwoordelijk of aansprakelijk worden gehouden voor enig gevolg van voorraadafwijkingen of het niet behalen van geïndiceerde levertijden.

    Installatie Afzuiging

  5. Indien installatie van afzuiging door of in opdracht van Gold Horeca Equipment  wordt uitgevoerd, behoren de onderstaande punten en werkzaamheden in geen geval tot de (geoffreerde) installatiewerkzaamheden:
    • Voeding uit meterkast (dient getrokken te worden tot de gewenste positie
      van de standenregelaar)
    • Stuurstroom en stroom voor het licht van de afzuigkap(pen)
    • Hijswerkzaamheden
    • Steigers of hoogwerkers
    • Dakdekkerwerkzaamheden (bijv. waterdicht branden van dakbedekking)
    • Timmerwerkzaamheden, met inbegrip van maar niet beperkt tot herstelwerkzaamheden voor bijv. kijkgaten in plafonds
    • Zaagtechniek/betonboren
    • Geveltechnische werkzaamheden
    • Aanleg gasklepbekabeling
    • Demonteren/opnieuw monteren van systeemplafonds
    • Bestaande bouwkundige of installatievoorzieningen demonteren, slopen of
      herstellen
    • Benodigde voorzieningen of werkzaamheden m.b.t. (bouwkundige) elementen die het installatieplan belemmeren, met inbegrip van maar niet beperkt tot bestaande constructies, liggers, kolommen, rollagen, lateien, funderingen, poeren, wanden, staal, balklagen en kozijnen
    • Benodigde voorzieningen of werkzaamheden m.b.t. bestaande installaties, met inbegrip van maar niet beperkt tot camera’s, elektra, water, sprinklerinstallatie, airco’s, LBK units, CV’s
    • Benodigde voorzieningen of werkzaamheden m.b.t. bestaande bouwkundige gebreken
    • Isoleren of brandwerend maken van luchtkanalen
  6. Naast het voorgaande artikel, zijn onderstaande punten aanvullend van toepassing in geval van installatie van afzuiging door of in opdracht van Gold Horeca Equipment
    • Kanaalwerk op locatie dient gegalvaniseerd te zijn.
    • Afval en/of gedemonteerd materiaal wordt niet afgevoerd.
    • De locatie dient waar en voor zover nodig geschikt te zijn voor verankering van apparatuur en/of onderelen.
    • Stagnatie en/of vertraging van werkzaamheden worden aanvullend gefactureerd.
    • Alle benodigde vergunningen of toestemmingen door gemeente, VVE, pandeigenaar, buren, verhuurder en/of andere betrokken partijen dienen voor aanvang van de werkzaamheden aanwezig/verleend te zijn. Zodra opdracht is gegeven, zal zo spoedig mogelijk met werkzaamheden worden aangevangen. Aansprakelijkheid voor enig gevolg van niet aanwezige of verleende vergunningen of toestemmingen bij of na aanvang van werkzaamheden wordt in geen geval geaccepteerd.
    • Aansprakelijkheid voor vertraging of stagnatie veroorzaakt door één van bovenstaande punten of op andere wijze buiten onze verantwoordelijkheid wordt in geen geval geaccepteerd. Gerelateerde stagnatie en/of vertraging van werkzaamheden worden aanvullend gefactureerd.
    • Aansprakelijkheid voor schade aan (afgewerkte) vloeren, plafonds, muren, deuren, etc. wordt in geen geval geaccepteerd. Wij raden aan om pas af te gaan werken nadat alle installaties zijn geplaatst, waaronder de werkzaamheden die door of in opdracht van ons worden uitgevoerd.
    • Aansprakelijkheid voor overlast door geur, geluid of enige andere vorm van overlast van derden wordt in geen geval geaccepteerd.
    • De locatie waar de installatie zal plaatsvinden dient te allen tijden, ter beoordeling van de installerende partij, voldoende toegankelijk te zijn en mag in geen geval geblokkeerd, belemmerd of dichtgebouwd zijn.
    • De installatie dient na oplevering te allen tijde, ter beoordeling van de installerende partij, voldoende en eenvoudig toegankelijk te blijven voor eventuele storings- of onderhoudswerkzaamheden.
    • Aansprakelijkheid of verantwoordelijkheid voor benodigde (herstel-)werkzaamheden en hieruit voortvloeiende kosten voor het toegankelijk maken van de installatie in geval van storings- of onderhoudswerkzaamheden wordt in geen geval geaccepteerd.

Artikel 10 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door Koper verschuldigde bedragen te worden voldaan voorafgaand aan de levering, op een door Gold Horeca Equipment  aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd.
  2. Gold Horeca Equipment  is gerechtigd om periodiek te factureren.
  3. Zodra Gold Horeca Equipment  heeft geverifieerd dat het te betalen bedrag op de bankrekening van Gold Horeca Equipment  is bijgeschreven, zal zij overgaan tot verzending van de bestelling.
  4. Indien Koper niet tijdig aan zijn betalingsverplichting jegens Gold Horeca Equipment  voldoet, dan is Koper van rechtswege in verzuim. Koper is alsdan een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is, in welk geval de wettelijke rente verschuldigd is. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat Koper in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
  5. Indien Koper in gebreke of in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van Koper. De buitengerechtelijke kosten worden berekend op basis van hetgeen in de Nederlandse incassopraktijk gebruikelijk is, momenteel de berekeningsmethode volgens Rapport Voorwerk II. Indien Gold Horeca Equipment  echter hogere kosten ter incasso heeft gemaakt die redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen de werkelijk gemaakte kosten voor vergoeding in aanmerking. De eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten zullen eveneens bij Koper in rekening worden gebracht. Koper is over de verschuldigde incassokosten eveneens rente verschuldigd.
  6. Gold Horeca Equipment  heeft het recht de door Koper gedane betalingen te laten strekken in de eerste plaats in mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de opengevallen rente en tenslotte in mindering van de hoofdsom en de lopende rente.
  7. Gold Horeca Equipment  kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een aanbod tot betaling weigeren, indien Koper een andere volgorde voor de toerekening van de betaling aanwijst. Gold Horeca Equipment  kan volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente en incassokosten worden voldaan.
  8. Bij niet tijdige voldoening van de facturen van Gold Horeca Equipment  is Gold Horeca Equipment  bevoegd haar verplichtingen uit lopende overeenkomsten met Koper op te schorten, alsmede is zij bevoegd zekerheid te verlangen voor de voldoening van enige verplichting van Koper uit de met Gold Horeca Equipment  gesloten overeenkomsten. Deze zekerheid kan, naar keuze van Gold Horeca Equipment , bestaan in de vorm van een bankgarantie, pandrecht of hypotheek, dan wel borgtocht.
  9. In geval van het overschrijden van een betalingstermijn, het uitblijven van een zekerheidsstelling door Koper, ontbinding, liquidatie, faillissement of surseance van betaling van Koper of bij beslaglegging op zaken of vorderingen van Koper zijn de verplichtingen van Koper onmiddellijk opeisbaar.
  10. Tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen, wordt een betaling van Koper eerst in mindering gebracht op de oudst vervallen factuur, met dien verstande dat Gold Horeca Equipment  steeds bevoegd is een openstaande factuur naar haar keuze aan te wijzen op welke factuur de betaling in mindering trekt. Indien Koper een aanbetaling heeft gedaan op zijn bestelling wordt de bestelling uitgeleverd na betaling van het volledig te betalen bedrag.
  11. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting niet op. Koper die geen beroep toekomt op afdeling 6.5.3 (de artikelen 231 tot en met 247 boek 6 BW) is evenmin gerechtigd om de betaling van een factuur om een andere reden op te schorten.
  12. Koper is niet bevoegd de koopprijs te verrekenen met enig aan hem toekomende vordering, tenzij er sprake is van faillissement van Gold Horeca Equipment .
  13. Koper heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Gold Horeca Equipment  te melden.

Artikel 11 – Eigendomsvoorbehoud

  1. Alle door Gold Horeca Equipment  in het kader van de overeenkomst geleverde zaken blijven eigendom van Gold Horeca Equipment  totdat Koper alle verplichtingen voortvloeiend uit de met Gold Horeca Equipment  gesloten overeenkomst(en) deugdelijk is nagekomen, waaronder begrepen de tegenprestatie(s) met betrekking tot de af te leveren zaken zelf, de tegenprestatie(s) met betrekking tot de krachtens de koopovereenkomst door Gold Horeca Equipment  verrichtte of te verrichten diensten, dan wel vorderingen van Gold Horeca Equipment  op Koper uit hoofde van het niet nakomen van de overeenkomst door Koper.
  2. Door Gold Horeca Equipment  geleverde zaken, die ingevolge het voorgaande lid onder het eigendomsvoorbehoud vallen, mogen slechts in het kader van de normale bedrijfsuitoefening worden doorverkocht en mogen nimmer als betaalmiddel worden gebruikt. Koper is niet bevoegd om de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden of op enige andere wijze te bezwaren.
  3. Koper dient steeds al hetgeen te doen dat redelijkerwijs van hem verwacht mag worden om de eigendomsrechten van Gold Horeca Equipment  veilig te stellen.
  4. Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, dan is koper gehouden Gold Horeca Equipment hier zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden hiervan op de hoogte te stellen.
  5. Koper verplicht zich om de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffings- en waterschade alsmede tegen diefstal en de polis van deze verzekering op eerste verzoek aan Gold Horeca Equipment  ter inzage te geven. Bij een eventuele uitkering van de verzekering is Gold Horeca Equipment  gerechtigd tot deze penningen. Voor zoveel als nodig verbindt Koper zich er jegens Gold Horeca Equipment  bij voorbaat toe om zijn medewerking te verlenen aan al hetgeen dat in dat kader nodig of wenselijk mocht (blijken) te zijn.
  6. Indien Gold Horeca Equipment  haar in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft Koper bij voorbaat onvoorwaardelijke en niet herroepelijke toestemming aan Gold Horeca Equipment  en door Gold Horeca Equipment  aan te wijzen derden om al die terreinen te betreden waar de eigendommen van Gold Horeca Equipment  zich bevinden en die zaken terug te nemen.
  7. Op afgeleverde zaken die door betaling in eigendom van Koper zijn overgegaan en zich nog in handen van Koper bevinden, behoudt Gold Horeca Equipment  zich hierbij reeds nu voor alsdan de pandrechten voor als bedoeld in artikel 3:237 BW, zulks tot meerdere zekerheid van enige andere vordering welke Gold Horeca Equipment  op Koper mocht hebben.
  8. Koper is eveneens verplicht medewerking te verlenen aan het vestigen van een pandrecht op de door Gold Horeca Equipment  geleverde zaken welke door Koper zijn bewerkt of verwerkt, waardoor het eigendomsvoorbehoud van Gold Horeca Equipment  is komen te vervallen. Koper is gehouden op het eerste verzoek van Gold Horeca Equipment  daartoe zijn medewerking te verlenen aan alle noodzakelijke handelingen voor de vestiging van het voorbehouden pandrecht.

Artikel 12 – Aansprakelijkheid

  1. Behoudens opzet of grove schuld van de zijde van Gold Horeca Equipment is Gold Horeca Equipment niet aansprakelijk voor enige vorm van gevolgschade, daaronder begrepen aanvullende vergoeding in welke vorm dan ook, vergoeding van indirecte schade of schade wegens gederfde omzet of winst.

Artikel 13 – Privacy

  1. De gegevens van een klant die een bestelling plaatst bij Gold Horeca Equipment  worden opgenomen in het klantenbestand van Gold Horeca Equipment. Deze gegevens worden gebruikt om de bestelling zo snel en gemakkelijk mogelijk te verwerken. Gold Horeca Equipment houdt zich aan de Wet Persoonsregistraties en zal de gegevens van Koper niet aan derden verstrekken, behalve als dit nodig is voor het uitvoeren van de bestelling. De gegevens worden niet voor andere toepassingen gebruikt, tenzij Koper hier nadrukkelijk toestemming voor geeft.
  2. Gold Horeca Equipment  maakt in sommige gevallen gebruik van een mailinglijst. Elke mailing bevat instructies waarmee ontvangers zich van de mailinglijst kunnen uitschrijven.

Artikel 14 – Intellectuele eigendommen

  1. Gold Horeca Equipment  behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die haar toekomen op grond van de Auteurswet en andere intellectuele wet- en regelgeving.
  2. Het is Koper niet toegestaan veranderingen in de zaken aan te brengen, tenzij uit de aard van het geleverde anders volgt of uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen.
  3. De in het kader van de overeenkomst eventueel door Gold Horeca Equipment  tot stand gebrachte ontwerpen, schetsen, tekeningen, software en films en andere materialen of (elektronische) bestanden, blijven eigendom van Gold Horeca Equipment , ongeacht of deze aan Koper of aan derden ter hand zijn gesteld, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  4. Alle door Gold Horeca Equipment  eventueel verstrekte stukken, zoals ontwerpen, schetsen, tekeningen, software, films, (elektronische) bestanden enz., zijn uitsluitend bestemd om door Koper te worden gebruikt en mogen niet door hem zonder voorafgaande uitdrukkelijke toestemming van Gold Horeca Equipment  worden openbaar gemaakt, verveelvoudigd of ter kennis van derden worden gebracht, tenzij uit de aard van de verstrekte stukken anders voortvloeit.
  5. Gold Horeca Equipment  behoudt het recht de eventueel door de uitvoering van een overeenkomst aan haar zijde toegenomen kennis ook voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen strikt vertrouwelijke informatie van Koper ter kennis van derden wordt gebracht.

Artikel 15 – Klachtenregeling

  1. Gold Horeca Equipment  beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat Koper de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Gold Horeca Equipment .
  3. Bij Gold Horeca Equipment  ingediende klachten worden binnen een termijn van veertien dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Gold Horeca Equipment  binnen de termijn van veertien dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer Koper een uitgebreider antwoord kan verwachten.
  4. Koper dient Gold Horeca Equipment  in ieder geval vier weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar